3 Kasım 2014 Pazartesi

Markanızı Dijital Dünya ile Güçlendirin

Markalar ve markalaşmak isteyen küçük şirketler için en etkili kaynak dijital mecralar. Hedef kitleye direkt olarak ulaşmayı sağlayan bu alanları kullanırken dikkatli olmak gerek. Sosyal medya rezil de eder, vezir de!

Son yıllarda, markaların pazarlama faaliyetlerinde başvurduğu en etkili kaynakların başında dijital mecralar yer alıyor. Bu mecralarla, markalar ürün ve hizmetlerini doğrudan hedef kitlesine tanıtabiliyor. Doğru uygulanan sosyal medya kampanyaları, arama motoru optimizasyonu (SEO), iyi hazırlanmış kurumsal web sitesi ve içerikler sayesinde, kısa sürede milyonlarca kişinin dikkatini çekmek mümkün. Bütün bunları gerçekleştirmek için ise binlerce lira harcamanız gerekmiyor. Düşük bütçeler ödeyerek, hedef kitlenize ve istediğiniz şehre odaklı olarak etkili bir kampanya düzenleyerek hitap ettiğiniz kitlelerin ilgisini üzerinize çekebilirsiniz. Kampanyanıza olan ilgiyi takip ederek, gerektiğinde bütçeyi artırabilir veya kampanyanızı durdurabilirsiniz.

Peki, Sosyal medyada neler yapabilirsiniz?

Facebook hesabınız üzerinde yapacağınız kampanya ile kişileri, web sitenize ve Facebook sayfanıza yönlendirebilirsiniz. Bu sayede, takipçi sayınız artacağından olumlu bir algı oluşturur.  Ayrıca, web sitenizin ziyaretçi sayısı da artacağından arama motorlarında zamanla daha üst sıralarda yer alabilirsiniz.
Google AdWords ile arama motorlarında markanızı öne çıkarabilirsiniz. Burada, kurallara uygun olarak düzenleyeceğiniz kampanyaları yayınlayarak hedef kitlenizi web sitenize çekebilirsiniz.
Twitter üzerinden hashtag’ler oluşturarak takipçi sayılarınızı ve marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.
Bloggerlar aracılığıyla yapılacak haberlerle markanızın bilinirliğini artırabilirsiniz. Faaliyet alanlarınıza en iyi hitap ettiğiniz blogları belirleyip inceleyerek işe başlayabilirsiniz. Sonrasında bloggerlar ile iş birliğinde olabilirsiniz.

Dikkatli olmak önemli

Sosyal medya, markanızın beğenilmesini sağladığı gibi negatif izlenim oluşmasına da sebep olabilir. Orada, markanız hakkında negatif yazılar da yazılabilir. Bu gibi yazıların üstesinden başarılı bir şekilde gelebilecek bilgi ve yeteneğinizin olması sizin için avantaj olacaktır. Reklam ve kampanyalarınızın durdurulmaması için kurallarını iyi bilmeniz gerekiyor. Doğru bütçe yönetimiyle, hedeflenen kitleye en etkili şekilde ulaşmanız için hesaplarınızı sizin için yöneten çok sayıda ajans var. Markanızın imajını ve bütçenizi riske etmemek için bu ajanslardan destek almanızı öneriyoruz. Böylece, riske girmeden daha etkili ve hızlı çözümler alabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder