3 Kasım 2014 Pazartesi

Çalıştığınız Firmanız Sosyal Medyada Mı?

Bulunmuş olduğumuz zaman diliminde teknoloji hemen hemen her yerde kendini buldu. Hemen hepimiz gelişen teknolojinin en büyük eserleri olan akıllı telefonları, son model dizüstü bilgisayarları, televizyonları, tabletleri ve bunun gibi saymakla bitmeyecek aleti kullanmaktayız. Bu aletlerin ortak paydası ise hiç kuşku yok ki internettir. İnternetin hayatımıza girmesi artık bir takım şeyleri hayatımızda rafa kaldırma vaktinin geldiğini işaret eder olmuştur. 

Sosyal Medyanın Kişisel Yeri

Günümüzde hemen hepimizin sosyal medya üzerinde çeşitli hesapları bulunmaktadır. Facebook, Twitter, Linkedin, Google+, Tumblr, Blogspot gibi ve kişiye özel de olmakla birlikle bir çok çeşitlilik mevcuttur. Bu sosyal medya organları sayesinde iletişimin olmadığı yer neredeyse kalmamıştır. Peki kişisel olarak kullandığınız bu hesaplar çalıştığınız firmanın bünyesinde az kullanıyor ya da hiç kullanılmıyorsa ne hissedersiniz ?

Tanıtım ve Satışların Artması

Bir çalışan olarak şahsi görüşüm çalıştığım ya da çalışacağım firmanın piyasanın en önemli alanı olan, tanıtım alanında, kendini göstermesi olacaktır. Bir çok profesyonel firmanın bugün hemen hemen sosyal medya üzerindeki etkileri dışarıda billboardlar, gazete/dergiler, televizyon üzerinde yaptığı tanıtımlara oranla katbekat daha fazla olduğunu görüyoruz.Vizyon ve misyon gereği bir kuruluş kendini pazarlama imkanını bu kadar fazla bulduğu bir dönemde eğer ki sosyal medya organlarını, özellikle LinkedIn, Facebook, Twitter gibi, kullanmıyorsa kendini sektörde bir parça hatta büyük bir parça eksik hissetmesi yadsınamaz bir gerçektir. Bu durum ise çalışan kişide ister istemez bulunduğu yerin, konumun yeterli olmadığı hissiyatına kapılmasına neden olacak.

Topluluklarda Anında Reaksiyon Alınması / Sinerji

Sizin bir iş için haftalarca hatta aylarca ve yüksek maliyetlerle  yaptığınız tanıtım, reklam gibi unsurlar sosyal medya üzerinden daha ucuz, sürekli ve hızlı yapıldığını görmeniz motivasyonunuzu kuşkusuz kıracaktır. İşin daha geniş bir alana yayılma, pratik ve kendini daha iyi ifade etme gibi bir imkanı varken firmanın bunlardan uzak 2000’li yıllara ayak uyduramadan çalışması şevk kırıcıdır hiç kuşkusuz.

Hemen hemen en küçük firmalar bile bugün sosyal medyada kendi hallerinde bulunmaktadır buna dikkat çekmek isterim! Kendine, çalışana ve yaptığı işe katkı sağlayan bir seçeneği kullanmamak yalnızca zaman kaybı olacaktır. Bir işe alınırken bir de alacağınız işe, firmaya bu gözle bakıp işe alınan değil işi alan olun derim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder